Ostravský koník 2015

13.05.2015 19:08

Na letošním Open B turnaji Ostravský Koník startovali Petr Sikora a Tomáš Kočí.

Hodnocení Petra Sikory:

Ostravský koník 2015

 

            2. května 2015 v 16:00 hod. jsem zasednul k šachovnici na Ostravském koníku 2015.

 

 Mým cílem bylo si uhrát Fide Elo a získat 3 body z devíti partií. První předsevzetí se mi podařilo splnit, na druhé mi chybělo půl bodu.

 

První partii jsem hrál s bílými figurkami s panem Snopkem. Hra byla vyrovnaná až do chvíle, kdy jsem ztratil zadarmo věž a musel tak partii vzdát.

Druhou partii jsem hrál s černými s panem Kusákem. V tomto utkání jsem hrál opět vyrovnaně. Postupem času jsem dvakrát chyboval, přišel tak o dva pěšce a partii musel vzdát. Třetí partie nebyla s Fide elistou. Mým soupeřem byl tentokrát hráč - ročník 2005. V průběhu partie jsem získal střelce zdarma a nakonec to byla už věž zdarma. Hráli jsme až do matu. Po třetí partii si připisuji první bod do tabulky.

Čtvrtou partii jsem hrál s paní Bohanesovou. Hra byla vyrovnaná celou dobu utkání a já jsem v průběhu partie nabídnul remízu, která ovšem nebyla přijata. Nakonec mi soupeřka nabídla remízu a já ji přijal. Po této hře si připisuji půl bodu a již mám na kontě bod a půl.

V páté partii dostávám za soupeře pana Crhu s Fide Elem 1711. Téměř celou partii jsem se bránil a dá se říct, že úspěšně. Ke konci utkání jsem nabídl svému soupeři remízu, ten ji ovšem odmítl. Posledním tahem soupeř nabídl remízu a já ji přijal. Po pěti kolech mám 2 body.

Další partii hraji se starším pánem z Prahy, který se jmenoval Rychtecký. Partie byla celou dobu vyrovnaná. Po výměně všech figur nám zůstali nestejní střelci a každému ještě šest pěšců. Následně jsem přišel o dva pěšce a soupeř o jednoho. Ovšem nestejní střelci mi zajistili remízu.

V sedmé hře po výměně všech figur jsem přišel o jednoho pěšce a to celou partii rozhodlo. Osmou partii jsem hrál opět s hráčem - ročník 2005. Tato partie se mi nepovedla. Přišel jsem svou vlastní chybou o jezdce za dva pěšce a další chybou byla vidlička na dámu a věž. Partii vzdávám.

V posledním utkání opět přehlížím jeden tah a tak po vzetí mé dámy zadarmo partii vzdávám. Chtěl jsem si uhrát Fide ELO a to se mi podařilo. Takže jsem potěšený. Ovšem s posledními dvěma partiemi nejsem příliš spokojený. Hrál jsem hodně nekoncentrovaně a soupeř mou nekoncentrovanost právem potrestal.