Hodnocení hostování Bohuše Szotkowského v Třinci D v sezóně 2011-2012

23.04.2012 18:15

Hodnocení mého působení v Třinci D v sezóně 2011-2012

 

Vloni na jaře jsem absolvoval poměrně silně obsazený šachový turnaj v rapidu v Třinci, který se mi  vydařil. Svým výkonem jsem asi upoutal pozornost funkcionářů třineckého šachu a protože s třineckým šachovým oddílem máme dobré vztahy,  dostal nabídku zahrát si v krajské soutěži za jejich déčko. Další důvod, proč mě nominovali byl asi i ten, že šachistů v Třinci spíše ubývá, než naopak o čemž svědčí občasné problémy se sestavením mužstva v průběhu soutěže. S nabídkou zahrát si za ně jsem souhlasil a i uvítal a tak jsem si podali ruce. To jsem však netušil, že budu hrát třetí a nebo dokonce druhou desku

 

Začátek soutěže jsem nestihl a naskočil teprve do třetího kola. V té době mělo třinecké déčko na svém kontě už dvě prohry a ve třetím kole jsme hráli s Vendryní. Já hrál druhou desku s Milanem Kukuckou a získal půlbod, který však byl pro úspěch týmu nedostatečný. Prohráli jsme nejtěsnějším rozdílem 4:5:3,5. O vyrovnanosti zápasu s Vendryní svědčí i skutečnost, že až sedm partií skončilo remizou. Žel netušil jsem, že získaný půlbod bude z mé strany nadlouho jediným bodovým ziskem pro Třinec „D.“ Prohrál jsem totiž následně v zápase se Slávii Havířov, Bohumínem i  Rychvaldem. (ve všech těchto utkáních prohrál i tým). Následně jsem konečně zabral a remizoval ve Frýdku-Místku. Partii jsem však měl vyhranou, nezvládl jsem koncovku. Kdybych vyhrál, mohli jsme si připsat jako tým vítězství, tak z toho byla druhá remíza týmu (i má) v soutěži. Následovala má prohra se Stonavou (prohrál i tým). V dalším kole jsem remizoval v Karviné (tým však docela smolně prohrál neboť pozdější analýzy ukázaly, že ve dvou partiích naši hráči nezvládli koncovku). Poslední zápas v „dresu“ Třince D jsem odehrál v Petrovicích, kde jsem prohrál (tým remizoval 4:4). Získal jsem tak v celé soutěži pouze tři remízy. Pětkrát odešel poražený. Hrál jsem však druhou a třetí desku a mí soupeři měli často nesrovnatelně vyšší elo. Bohužel musím konstatovat, že jsem  nebyl mužstvu očekávanou posilou a tým v potřebných chvílích nepodržel a v konečném účtování tým pro příští sezónu opustí krajskou soutěž, což mě mrzí. Na straně druhé jsem měl možnost si vyzkoušet zahrát proti silným soupeřům a přesvědčit se, že hrát vepředu na druhé či třetí desce v krajské soutěži, je hodně náročné. Své účinkování beru jako dobrou zkušenost nicméně cítím zklamání.

 

Bohuslav Szotkowski

 

 

Karta hráče

Jméno Szotkowski Bohuslav
Družstvo TŽ Třinec "D"
Mezinárodní ELO 1907
Národní ELO 1860
Kolo Barva Soupeř F ELO N ELO Výsledek F ELO+- N ELO+-
3 B Kukuczka Milan 2066 1987 ½ +0.21 +0.17
4 B Ovesný Radim   1988 0   -0.33
5 Č Tchuř Pavel 1990 1997 0 -0.39 -0.32
6 Č Drygalski Wojciech 2129   0 -0.22  
7 Č Pavelek Tomáš 1978 2020 ½ +0.10 +0.21
8 Č Pazdziora Michal 2250   0 -0.12  
9 B Szotek Josef 1971 1960 ½ +0.09 +0.14
10 B Zimniok Lubomír 2125 2127 0 -0.22 -0.18
      Ø2073 Ø2013 -0.55 -0.31