FIDE Rapid BŠŠ Open (20.2.2016)

29.02.2016 10:31

V sobotu 20. února jsme se já, Pavel Kantor, a Adélka Škulcová zúčastnili šachového turnaje FIDE Rapid BŠŠ ve Frýdku-Místku. Turnaj se konal ve Středisku volného času, což přinášelo komplikace s hracími místnostmi. Protože se na turnaj přihlásilo 93 hráčů, muselo se hrát ve dvou patrech. Dobře bylo vyřešeno rozlosování jednotlivých kol, která byla promítána na televizích, umístěných na chodbě.

BSS_FIDE_rapid.pdf (84716)

V prvním kole jsem byl nasazený a celkem rychle si poradil s mladým domácím hráčem. Adélka měla volno a získala tak první bod na turnaji dospělých. Tím se ale dostala do silnější skupiny a v dalších kolech již musela překousnout i první porážky. Až v posledním kole porazila svou vrstevnici a získala tak druhý bod. Já mezitím ve druhém kole porazil favorizovaného polského hráče Radoslawa Dzierziaka (ELO 2134) a ve třetím kole trápil pozdějšího vítěze Piotra Muchu (ELO 2199). Měl jsem již 2 pěšce navíc a lepší čas, ale pak jsem se zamyslel nad propočtem některých tahů, časovou výhodu ztratil a nakonec o 8 sekund prohrál na čas. Dále se již v mých partiích střídaly lepší okamžiky s horšími, přesto jsem se svým výkonem mohl být až do devátého kola spokojen. V závěrečném kole jsem očekával výhru s Rostislavem Gajdou (ELO 1646) a během partie získal již celou figuru, ale poté jsem přehlédl jednoduchou kombinaci soupeře a partie nakonec skončila remízou. Kritická situace je zobrazena na diagramu. Já zahrál h3??, jistě najdete vítěznou variantu.

Výsledkově tak pro mě turnaj dopadl průměrně, herně jsem však byl spokojen. A Adélka byla ráda, že mohla vidět, jak to chodí na turnajích dospělých a posbírala cenné zkušenosti.