Open Pardubice B (20.7.-28.7.2012)

21.07.2012 11:35

Největšího festivalu deskových her se účastní i náš Petr Kantor.

V prvním kole porazil bílými německého Maurice Finkeho (1936).

V druhém kole remizoval se slovenským Oliverem Špačkem (1973) černými.

Ve třetím kole prohrál Petr s Janem Linhartem (1986) bílými.

Ve čtvrtém kole prohrál Petr černými s Kazachstáncem Alibekem Tokabajevem (1947).

V pátém kole vyhrál nad Islanďanem Sigurdurem Eiriksonem (1959) bílými.

V šestém kole vyhrál nad Ruskou Marijou Turcheniacovou (1995) černými.

V sedmém kole remizoval s Francouzem Olivierem Boosem (2005) bílými.

V osmém kole remizoval s Petrem Paldusem (1992) černými.

V posledním devátém kole remizoval s Denisem Magerem (1950) z SRN bílými.

 

Petr Kantor skončil celkově 102. s 5 body a perfem 2014.

Pardubice 2012B.XLS (253 kB)

Hodnocení turnaje Petrem:

"Do turnaje vstupuju jakožto 64. nasazený, ale bez jakékoliv přípravy. Takže svá očekávání krotím a pomýšlím na výsledek kolem +2. V průběhu turnaje se vlivem hrozných veder necítím nejlépe, přičemž svůj vliv má i nedoléčené nachlazení. Proto se musím nakonec spokojit s výsledkem "pouze" +1 a úpisem 16 ELO bodíků. Průběh turnaje je zhruba následující:

1.kolo - První kola mám nejradši. Člověk hraje bez přípravy a tím pádem na to, na co má. Mým soupeřem je mladý němec. Oba dva se trochu motáme. Zkouším zaútočit, soupeř se brání nepřesně a já zapisuju první bod.
2.kolo - Soupeřem je tentokrát mladý slovenský hráč, jenž mne překvapuje už prvním tahem. Zkouším vyskočit z jeho přípravy volbou pokračování, které obvykle ve zvoleném systému nehrávám. Dostávám se však trochu do pasivní pozice a po výměnách figur přijímám nabízenou remízu. Černými na výhru stejně moc hrát neumím.
3.kolo - Opět jsem trochu překvapen volbou zahájení soupeře, přesto se dostávám do solidní pozice. Přeháním však aktivitu na dámském křídle a jsem po zásluze potrestán útokem na tom královském. Ještě něco málo zkouším, ale soupeř nachází vhodné pokračování. První prohra je tak na světě.
4.kolo - Poprvé v životě hraju proti nevidomému soupeři a musím říct, že to není nejpříjemnější. Po ne zrovna nejpřesnější hře se dostáváme do zajímavé koncovky, kdy mám 2 lehké figury a 2 pěšce proti věži a 3 pěšcům. Bohužel si nechávám projít čas v domnění, že mi po 40 tahu bude připsána další půlhodina. V našem B turnaji je však použito jiné tempo, než je u turnajů A, D a E, proto prohrávám na čas. Mea culpa, mám se pořádně podívat na propozice. (Dostávám se na -1!)
5.kolo - Islandský soupeř, jinak velmi příjemný pán, prakticky neklade odpor a vzdává po odchycení dámy uprostřed šachovnice.
6.kolo - Partie dvou poločasů. První část odehraju špatně já, druhou soupeřka. Po ztrátě kvality se snažím rozvíjet aktivitu proti soupeřčině králi. Místo aktivní protihry je však soupeřkou zvolena tvrdá defenziva spojená se stahováním sil a držením materiální výhody, což vede ke krásnému matu. (Konečně jsem opět v plusu)
7.kolo - Zajímavá partie, ve které jsem přijal nabídku remízy v pozici, ve které mne napadaly dobré tahy pouze za soupeře.
8.kolo - Partie hraná s heslem zablokuj vše, co jde. Výsledek je proto nasnadě. Další remíza a víra v to, že v posledním kole snad urvu výhru bílýma.
9.kolo - Soupeřem v posledním kole je mi mladý němec (s kamarády a trenérem však hovoří rusky ...). Jelikož předpokládám kvalitní přípravu, tak volím mnou ještě nehrané schéma. Soupeř je volbou zahájení očividně překvapen a dostává se do dle mého názoru o něco horší pozice, ve které nabízí remízu. Po dlouhém zvažování ji přijímám a končím tím pádem s výsledkem +1.

Podle nasazení jsem měl dosáhnout výsledku +2 popř +1, ale s jiným průběhem. Přesto jsem s průběhem i výsledkem turnaje celkem spokojen. Cílem bylo si dobře zahrát a to jsem z mého pohledu splnil."